O mnie

Moje zdjęcie
Białystok, Podlaskie, Poland
Oficjalnie: Fotografia jest moją własną wizją świata, niekoniecznie niepowtarzalną :) Świata, w którym żyjemy. Kocham OBRAZ, a pamięć jet przecież ulotna. Znajdziecie tu pomysły zarówno moje jak i osób, które spotkacie na fotografiach; a także (nie)zwykłe chwile, po prostu zatrzymane, gdzieś, kiedyś... www.klepacki.pl | zdjęcia ślubne Białystok | fotograf Białystok

wtorek, 12 marca 2013

Otterbox Defender - Samsung Galaxy Note 2


Chwilę po tym, jak stałem się szczęśliwym posiadaczem Note 2 i z każdą chwilą użytkowania dochodziłem do wniosku, że jest to urządzenie w sam raz dla mnie (wreszcie dotykowiec z dość dużym wyświetlaczem aby żadne zdanie nie tonęło we mgle przed moim sokolim wzrokiem :) ) i szybko się go nie pozbędę - przeto należy go solidnie zabezpieczyć nie czyniąc jednocześnie trudniejszym w obsłudze. Po dłuższym czasie spędzonym na przeglądaniu ebay'owych ofert doszedłem do wniosku, że wszelkie etui typu "portfel" będą nieporęczne po rozłożeniu. Wybór zawęziłem więc do "opakowań" umożliwiających korzystanie z urządzenia bez wyciągania go ze skarpet i innych temu podobnych pokrowców.
Padło więc na etui firmy Otterbox z serii Defender (na zdjęciach w kolorystyce glacier - nie polecam, wersja knight lub black powinna prezentować się lepiej - sam zamawiałem korzystając z dziwnego monitora :) ) , która ma wg producenta zabezpieczać przed pyłami i wstrząsami a jako, że kosztuje niemało, postanowiłem słów kilka napisać.
Generalnie Note'a zamykamy w białym pudełeczku, które ma wbudowany ekran ochronny. Na to zaciągamy szarą, silikonową "skórę" i tak zabezpieczony sprzęt możemy przypiąć do czarnego uchwytu, który ma obrotowy klips do mocowania na pasek - jak to się nosi, jeszcze nie miałem odwagi sprawdzić.


Zalety opakowania (wg moich subiektywnych odczuć i potrzeb):
- zwiększa wygodę trzymania telefonu,
- silikon sprawia też, że telefon nie ślizga się na gładkich powierzchniach,
- zabezpiecza ekran, gniazdo jack i micro usb, 
- umożliwia jednocześnie stały dostęp do rysika i przycisków funkcyjnych,
- ponoć chroni przed uderzeniami (plastikowa obudowa wydaje się być solidna, do tego warstwa silikonu) ale nie dane mi było sprawdzić osobiście,
- ślady paluchów zostają na ekranie ochronnym - przydatne przy spożywaniu np pizzy :)
- solidnie trzyma się w uchwycie na pasek.

Wady:
- z pewnością nie chroni przed kurzem (nie wiedzieć czemu producent zdecydował się na pozostawienie otworu w osłonie ekranu w miejscu przycisku fizycznego (środek, pod ekranem) a jako, że ekran ochronny nie przylega szczelnie do ekranu Note'a, dostaje się tam mnóstwo paprochów i pyłków - szczególnie jeśli zapakujemy to do kieszeni  np. polarowej bluzy),
- wspomniana przestrzeń między ekranem ochronnym a ekranem telefonu (może ok. 0,5 mm) przez niektórych uznawana jest za wadę i może przeszkadzać więc warto o tym wspomnieć - mi nie przeszkadza :)
- napis tłoczony na wewnętrznej części pudełka ochronnego, częściowo przeniósł się na obudowę telefonu (jak przypuszczam pod wpływem ciepła i lekko nie schodzi) co jest irytujące bo przecież nie po to nabyłem pudełeczko ochronne, żeby zdrapywać z telefonu logo producenta owego ochraniacza.
- brakuje przesuwanej klapki do ochrony obiektywu (w końcu w porządnym defenderze mogli coś takiego wmontować :)

Reasumując: na razie jestem zadowolony, Defender daje pewny chwyt i sprawia, że telefon nie ślizga się. Jednak przed zakupem tego proponowałbym spróbować silikonowych nakładek z naklejaną bezpośrednio na ekran folią ochronną - dużo tańsze a mogą okazać się wystarczające. Jeśli się natomiast nie sprawdzą - strata niewielka.

8 komentarzy:

  1. Witaj,dobra recenzja, obudowy tej marki są super i doskonale chronią telefon. Używamy w BB Bold 9900 model "Commuter" też dobry choć nie tak "pancerny" i bez uchwytu do paska. Interesują mnie twoje dalsze doświadczenia, gdyż kupiliśmy Samsunga Galaxy Note 2 i zastanawiamy się jaki zakupić. Przy okazji gdzie i za ile zakupiłeś to etui, czy na EBAY-u.
    Pozdrawiam - Przem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć, dzięki :)
      Powiem szczerze, że ostatecznie zrezygnowałem z tej obudowy; pyłki i mikrowłókna które dostawały się między ekran a szybkę ochronną obudowy doprowadzały mnie do szału. Następny zakup kosztował mnie kilka funtów i sprowadził się do prostej, cienkiej, silikonowej obudowy ułatwiającej trzymanie telefonu i zmniejszającej znacząco jego ślizgowatość :) Okazało się przy okazji, że gorilla glass świetnie zabezpiecza ekran a sam telefon wygląda dużo lepiej w nierzucającej się w oczy obudowie. W sumie, jak się tak dobrze zastanowić, to jeśli ekranu nie zabezpieczy szkło producenta, to każde inne też sobie nie poradzi ;) Odciski paluchów można natomiast przetrzeć w sekundę. Z uchwytu na pasek nigdy nie korzystałem, okazało się, że łatwiej jest Note'a nosić w kieszeni :D
      Swojego Defendera kupiłem na ebay'u, z przesyłką z UK wyszło coś ok. 180pln. Zapewne za kilka dni spróbuję wystawić go w bardzo atrakcyjnej cenie (tylko muszę doczyścić). Myślę, że dziś mogę napisać z czystym sumieniem, że ta obudowa nie jest warta swojej ceny.

      Usuń
  2. ''napis tłoczony na wewnętrznej części pudełka ochronnego, częściowo przeniósł się na obudowę telefonu (jak przypuszczam pod wpływem ciepła i lekko nie schodzi) co jest irytujące bo przecież nie po to nabyłem pudełeczko ochronne, żeby zdrapywać z telefonu logo producenta owego ochraniacza.''

    Jestem posiadaczem czarnej wersji pokrowca otterboxa i nie zauważyłem takiego defektu,dodam że telefon jest w wersji białej czyli definitywnie bardziej powinno być coś widać;).przed kurzem nie chroni ale zaliczyłem już kilka groźnych upadków telefony i jak na razie wszystko git.Myślę ze bez etui telefonu już bym nie miał,ze 3 razy:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Mnie brak etui zmusza do wyjątkowej ostrożności, mam nadzieję, że obędzie się bez dramatycznych upadków :) postawiłem jednak na wygląd :)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Są jeszcze inne fajne obudowy: commuter i UAG

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja też zaliczyłem (a właściwie moja notka kilak upadków) i to oczywiście wtedy kiedy nie miała żadnej ochrony poza folią samsunga. Jeden upadek doprowadził do niewielkiego uszkodzenia - wgniecenia (jakby upadł na jakiś rant) a pozostałe żadnego uszkodzenia. Ale na wszelki wypadek kupiłem Otterboxa Defendera denerwują mnie ślady między folią w obudowie a ekranem jakby była tam wilgoć. Poza tym solidna obudowa, żeby dało się ja przymocować jakoś w samochodzie.

    OdpowiedzUsuń
  6. A moja Notka tydzień temu upadła tak że na zewnątrz śladu żadnego, szybka cała a wyświetlacz strzelił - wymiana 650 w serwisie. I teraz stoję przed pytaniem czy otterbox czy wsówka. Wadą wsówki jest to że nie chroni podczas używania telefonu.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ładne, a etui też oczywiście jest jakąś formą zabezpieczenia telefonu. Warto w takie rzeczy zainwestować. Sprawdźcie sobie może też serwis telefonów https://i-src.pl/ specjalizują się tu w sprzęcie z marki Apple.

    OdpowiedzUsuń